Midtuke Dessert: Fruktsalat I Appelsinsaus

startsuppeappelsinsaftDSC_8365
DSC_8376

Jeg har alltid ment at på onsdager bør man kunne kose seg med noe litt ekstra godt, ikke for heavy dessert, men noe mer enn det hverdagslige. Enten det er for å belønne seg selv for å ha kommet seg gjennom det verste av den nye uken eller for å ha en forsmak på hva som venter i enden av tunnelen (nemlig helgen). Hver uke tar jeg den beslutnigen at jeg skal styre unna søtsaker iløpet av ukedagene og hver uke mislykkes jeg. Men jeg finner stor trøst i viten at uten den lille midtuke utskeielsen ville jeg ha mislyktes langt mer. Reglene for midtuke utskeielsen for meg er at jeg kun skal bruke sunne råvarer og gjøre noe mer ut av det og gjøre det litt spennede.

Denne ukens utskeielse er en enkel fruktsalat i appelsinsaus og helten i denne enkle og deillige desserten er vanilje og plutselig har du en dekadente desert, uten ekstra sukker.

Dette er hva du trenger til 4 personer:

4 dl Appelsinjuice
2 Pærer
2 Epler
2 Kiwi
En håndfull grønne og røde druer
1 Vaniljestang

Skrell epler og pærer skjær i fire deler og fjerne kjernehuset, del druer i to og kiwi i skiver. Hell appelsinjusen i en kjele, splitt vaniljestangen på langs i midten og skrap ut frøen og ha det oppi jusen. Gi det en rask oppkok. Ha i epler og pærer og kok dem så vidt møre. Ta av varmen og ha i druer og kiwi. Server enten varm eller kald.
suppe

Husk BismiAllah og Nyt!

Legg igjen en kommentar

